Hoofdstuk 21: Afspel/tegenspel
Vier vragen over het inkorten van de troefkleur, Grand Coupe

Hoofdstuk 21 Afspel en tegenspel : troefkleur inkorten

  1. In bepaalde situaties kunnen beide partijen te maken hebben met een teveel aan troeven. Die overdaad dwingt een speler op het verkeerde moment de slag te nemen, waardoor hij in de vork moet spelen.
  2. Een speler probeert dan de troefkleur in te korten  om een exit-card over te houden
  3. Bij een “Grand Coup” probeert de leider een troefhonneur aan zijn rechterkant te vangen door eerst de zijkleuren te elimineren en dan de dummy aan slag te brengen (zie vraag 2 van de quiz)
  4. Bij het inkorten is de oversteek naar de dummy belangrijk. De beste verdediging is dan ook de communicatie met de dummy te verbreken
  5. Om een ingooi te voorkomen kan het soms odig zijn om een slag van partner te troeven of onder de leider te troeven

Fouten, commentaar, kritiek? Klik op contact.